Matapelajaran : Matematik
Tahun : 2 Budi
Tahun : 2 Budi
Masa : 8.40 pagi – 9.40 pagi
Topik : Isipadu cecair
Sub-topik : Mengukur dan membandingkan isipadu cecair
Objektif : Mengukur dan membandingkan isipadu cecair secara perbandingan terus
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pelajaran murid dapat membandingkan isipadu cecair secara perbandingan terus.
Bahan :Bikar, botol ,air, kotak
Nilai murni : Kerjasama, sabar
Topik : Isipadu cecair
Sub-topik : Mengukur dan membandingkan isipadu cecair
Objektif : Mengukur dan membandingkan isipadu cecair secara perbandingan terus
Hasil Pembelajaran : Pada akhir pelajaran murid dapat membandingkan isipadu cecair secara perbandingan terus.
Bahan :Bikar, botol ,air, kotak
Nilai murni : Kerjasama, sabar
Hasil pembelajaran | Langkah pengajaran | ||||||||
Pada akhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan: dapat mengukur isipadu dengan betul dan tepat. |
v Adakah air ini sama banyak? v Botol manakah yang mempunyai air yang banyak? v Botol manakah yang mempunyai air yang sedikit?
v Apakah yang kamu boleh jelaskan daripada aktiviti tadi? v Adakah air tadi sama banyak?
| ||||||||
Bahan Bantu Mengajar | |||||||||
Untuk sesi pengajaran dan pembelajaran:
| |||||||||
Bahan Bantu Mengajar | Aktiviti | ||||||||
Untuk sesi aktiviti:
|
|
No comments:
Post a Comment